مخزن پلی پروپیلن هلدینگ صنایع برتر

تولید مخزن پلی پروپیلن
مخزن پلی پروپیلن به دو صورت قابلیت تولید دارند. روش اول فرایند قالبگیری دورانی می باشد. در این فرایند با استفاده از پودر پلی پروپیلن قالبگیری صورت می گیرد و مخزن پلی پروپیلن مورد نظر شکل می گیرد. روش بعد با استفاده از ورق های پلی پروپیلن می باشد. این ورق با ضخامت های مختلف و جهت ساخت مخازن به صورت مکعبی یا استوانه ای استفاده می شود. مخزن پلی پروپیلن بیشترین کاربرد را جهت نگهداری سیالات خورنده متعارف ( اسید و قلیا) تا ۹۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشد. از آنجایی که مخزن پلی پروپیلن دارای دمای خمش حرارتی (HDT) بالاتری نسبت به پلی اتیلن می باشد، درجه حرارت کارکردی این مخازن بالاتر می باشد.

مخزن پلی پروپیلن عمودی
یکی از رایج ترین انواع مخازن پلی پروپیلن، مخازن عمودی آن هستند که کارآمدترین فرم استاندارد به دلیل مقدار پلاستیک مورد نیاز به ازای هر گالن ظرفیت می باشد. حتی با افزایش سایز این نوع مخازن نیز قیمت ها تغییر شدیدی پیدا نمی کند و قابلیت تولید به شکل کوپلیمر نیز دارند. این مخازن در ظرفیت هاو سایزهای مختلف وجود دارند. از این نوع مخازن برای ذخیره آب، کود مایع، روغن گیاهی، مواد شیمیایی صنایع کشاورزی، مواد شیمیایی صنعتی، DEF، سیستم­های اسمز معکوس و در کارواش استفاده می شوند.

مخازن ته مخروطی پلی پروپیلن
مخازن پلی پروپیلن با ته مخروطی شکل خود در ظرفیت های مختلف وجود دارند که یکی از متنوع ترین مخازن از لحاظ ساخت با سایر پلاستیک ها و پلیمرهاست. صنایعی که از این مخازن استفاده می کنند عبارتند از:
صنایع تصفیه آب _ ساخت نوشیدنی _ صنایع بیودیزل و سوخت زیستی _ صنایع تولیدی کود آمونیوم نیترات _ صنایع کاغذسازی _ کشاورزی _ به عنوان مخازن نگهداری لجن فعال _ نگهداری DEF

مخزن پلی پروپیلن مستطیلی
از این تانک ها برای استفاده های طولانی مدت تحت شرایط بسیار سخت استفاده میشود که به همین دلیل ضخامت دیواره آنها بسیار بیشتر است و قیمت بالاتری دارند. کناره های صاف و مستقیم آنها باعث شده تا حجم کمی را اشغال کنند. مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی، ظاهری شفاف که امکان مشاهده مواد ذخیره شده را می دهند. امکان تحمل دمایی تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد را دارند. با این حال امکان مقاومت در برابر ضربه یا دمای پایین را ندارند. از این مخازن برای صنایع آبکاری، پردازشی و ذخیره سازی استفاده می گردد.

مخزن پلی پروپیلن افقی
یکی دیگر از انواع مخزن پلی پروپیلن است که برای نگهداری آب و صنایعی که در آن رسوب مواد مورد نیاز برای ذخیره سازی مشکلی ایجاد نخواهد کرد استفاده می شود. برای نگهداری مواد شیمیایی خورنده و تحمل دماهایی تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد این نوع تانک ها بسیار مناسب هستند.

مخازن استوانه ای یا Cylindrical پلی پروپیلنی
یکی دیگر از انواع مخازن پروپیلنی به شکل استوانه ای است که نیازی به پایه نگهدارنده یا بخش های محکم ندارد. ویژگی بارز و برجسته این نوع مخازن مقاومت در برابر خوردگی و دماهای بالاست. از جمله ویژگی ها و مشخصات این نوع تانک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از ورقه مخزن پلی پروپیلن ساخته میشود
ظاهری شفاف برای مشاهده سطح مایع
عدم مقاومت نسبت به V
مقاومت بسیار زیاد
دیواره ای بسیار ضخیم
دارای تأییدیه FDA
نامناسب برای نگهداری نیتریک و کرومیک اسید، سوخت و روغن ها

اهمیت کارکرد و خواص مخزن پلی پروپیلن
این نوع مخزن پلی پروپیلن می تواند انواع مختلفی بر اساس نیاز و کاربرد و همچنین انواع اتصالات داشته و برای تصفیه فاضلاب بهداشتی استفاده شود. مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی ساخته شده از مخزن پلی پروپیلن باید به هم متصل شوند.
یکی از مهمترین ویژگی های مخزن پلی پروپیلن این است که آب نمی تواند وارد آنها شود یا فاضلاب نمی تواند از آنها به بیرون تخلیه شود. برای جلوگیری از خروج و ورود مایع ، می توان از چندین مهر و موم در مخازن استفاده کرد.
اگر می خواهیم اسیدها و بازهایی مانند اسید سولفوریک ، اسید کلریدریک ، اسید نیتریک ، هیپوکلریت سدیم ، محلول آمونیاک ، سولفات فریت و کلرید و سولفات آلومینیوم را در مخزن اسید ذخیره کنیم، باید از مخزن پلی پروپیلن استفاده کنیم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.