دانلود جزوه کتاب آموزش کلام اسلامی سعیدی مهر جلد اول 1

دانلود جزوه کتاب آموزش کلام اسلامی سعیدی مهر جلد اول 1 با کیفیت بسیار عالی برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%B1/
---------------
۱-مسئله شناخت خداوند ؛ علاوه بر اهمیت نظری و معرفتی آن نقشی اساسی در حیات آدمی ایفا می کند و اعتقاد او به خدا و تصویری که از اوصاف الهی دارد تاثیری عمیق در انگیزه ها داوری ها و کردارهای او می گذارد.
۲-خداشناسی نه تنها امری مهم بلکه مسئله ای ضروری است نیاز انسان به تعمیق معرفت فطری خود در باب خدا و نیز حکم عقل به لزوم دفع زیان محتمل و لزوم سپاس گذاری منعم ضرورت گام نهادن در راه خداشناسی را تاکید می کنند.
۳-خداشناسی در سه مرتبه اصلی مطرح می شود :
الف) شناخت ذات الهی : این مرتبه از شناخت برای هیچ مخلوقی از مخلوقات خداوند امکان ندارد.
ب)شناخت اینکه خداوند وجود دارد.
ج)شناخت اوصاف و افعال خداوند.
حصول مرتبه دوم و سوم شناخت خداوند برای انسان ممکن است مرتبه دوم سبب جدایی ملحدان و شکاکان از خدا پرستان و متالهان می گردد.از سوی دیگر تفاوت شناخت خدا پرستان از اوصاف و افعال الهی منشا ظهور اختلافات کلامی در میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون می شود.
۴)هر چند راه های انسانها برای شناخت خدای خویش بیشمار است و هرکس در طریقی گام می زند می توان راه های کلی خدا یابی (شناخت اینکه خدا هست) و خداشناسی (شناخت اوصاف و افعال الهی) را به سه دسته ۱ راه عقل ۲ راه تجربه ۳ راه دل تقسیم کرد.
براهین عقلی اثبات وجود خدا در دسته نخست جای می گیرند و دلیل نظم و راه فطرت نیز به ترتیب به گروه دوم و سوم تعلق دارند.
۵-برخی از راه های خداشناسی عمومی است به این معنا که مقدمات پیمودن آنها برای همگان فراهم است و برخی دیگر به گروه خاصی از مردم اختصاص دارد.
جهت دانلود جزوه کتاب آموزش کلام اسلامی سعیدی مهر جلد اول ۱ از فرم زیر اقدام نمایید.