بوگاتی گرند اسپورت ویتس

بوگاتی در ادامه معرفی سری ویژه خودروهای ویرون، اینبار به سراغ یکی از نخستین خودروهای اسپرت تاریخ خود یعنی بلک بس (Black Bess) تایپ 18 رفته و با پیاده‌سازی تعدادی از الگوهای آن بر روی بدنه و فضای داخلی سوپر اسپرت جاودانی ویرون، نسخه‌ای خاص را برای کلکسیونرها فراهم کرده است.

خودروی تایپ 18 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر توربو بود که تنها 99 اسب بخار قدرت داشت. نهایت سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت بود. اما نباید فراموش کنید که این خودرو حدود صد سال پیش و پیش از جنگ جهانی ساخته شد و این ارقام برای همان زمان، رکورد محسوب می‌شد.

اما در سال 2014 و در زمانه ما، رکوردها متعلق به ویرون می‌باشند. خودرویی با موتور 16 سیلندر مجهز به چهار عدد توربوشارژر و با حجم 8 لیتر که 1200 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. و گشتاور آن نیز رقم حیرت‌آور 1500 نیوتن متر است. این سوپر اسپرت همچون صاعقه صفر تا صد کیلومتر را در 2.6 ثانیه طی می‌کند و نهایت سرعت آن نیز با وجود سقف باز، 415 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

مدل ویتس با رنگ‌آمیزی خاص، پوشش چرم قهوه‌ای رنگ کابین، بدنه فیبر کربنی سیاه رنگ، روکش طلای 24 عیار برای تزئینات و با قیمت 3.19 میلیون دلار در تیراژی محدود تولید می‌شود.