پایان نامه رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی

پایان نامه رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی را آماده نمودیم کیفیت این فایل بسیار خوب می باشد و به درخواست جناب امیری در سایت قرار گرفته برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C/
------------
بيان مساله
از زماني كه علوم انساني توجه خود را به انسان و فرايندهاي ذهني انسان معطوف كرد بر محققان اين علوم پر واضح بود كه نقش تفكر انسان در حيات وي از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است، نوع تفكر انسان كيفيت ديدگاه او را در كنكاش جهان پيرامون خود دستخوش تغيير قرار مي‌دهد. اين ديدگاه شامل دو حوزه مي‌شود يكي ديدگاهي است كه انسان به محيط و پيرامون خود و اتفاقاتي كه در آن مي‌افتد دارد و ديگري ديدگاهي است كه انسان به خود و جهان درون خود دارد.
تاب آوری به عنوان یکی از سازه های اصلی شخصیت برای فهم انگیزش، هیجان و رفتار مفهوم سازی شده است (بلاک، ۱۹۵۰، ۲۰۰۲؛ بلاک و بلاک، ۱۹۸۰). تاب‌آوری به فرا ابعاد توانش ذاتی و پویای افراد در اصلاح و تعدیل نمودن سطح کنترل در پاسخ دهی به درخواست ها و مقتضیات موقعیت های نامطلوب و پیش-آمدهای منفی اشاره لئتزرینگ، ۲۰۰۵؛ نقل از رحیمان بوکر، ۱۳۸۵).
افراد تاب آور به عنوان افرادی توصیف می شوند که علایق وسیعی دارند، دارای سطح اشتیاق بالا بوده، و جرأت مند هستند و از لحاظ اجتماعی مهارت و بشاشیت داشته، فاقد یا دارای رفتارهای خود شکوفانه هستند، از لحاظ عاطفی آرام هستند، دارای معنای فردی در زندگی بوده و قادرند شرایط استرس زا را تعدیل نمایند (لئتزرینگ، ۲۰۰۵).
تاب آوري تنها پايداري در برابر آسيب‌ها يا شرايط تهديد كننده نيست و حالتي انفعالي در رويارويي با شرايط خطرناك نمي‌باشد بلكه شركت فعال و سازنده در محيط پيراموني خود است.