آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با cloudsim

آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با cloudsim در این پست برای شما عزیزان مقاله و پایان نامه آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با cloudsim را آماده دانلود نمودیم.
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-cloudsim/
----------
زماني که محاسبات انبوه به طور حساسي اهداف تجاری داشته باشد سياست های متفاوت زير توسط تهيه کنندگان خدمات وجود دارند. اين سياست ها مي توانند عبارت باشند از:
(١سياست جايگزيني عمليات
(٢اشتراک منبع ميان کلاينت های چندگانه
(٣مدلهای قيمت گذار
سياست های عملياتي مي توانند هدف تثبيت سرور يا توازن بار را داشته شند. در تثبيت سرور ، هدف مينيمم سازی تعداد سرورهای فعال است. در حالي که هدف توازن بار برای توزيع عادلانه بار ميان تمامي سرورهای فعال مي باشد. اشتراک منابع مي تواند انعطاف پذيری يا استحکام را در مورد يک بار غير منتظره حاصل نمايد. با استفاده از مقياس بندی دايناميک ، تعداد سرورهای فعال مي تواند به صورت ثابت افزايش يابد . در حالي که مدل قيمت گذاری مي تواند بر اساس مدل "پرداخت برای استفاده" به کار رفته باشد يا براساس يک مدل ثابت باشد. محققان، سياست های تخصيص منابع تبا بيشماری مانند اطلاع از توپولوژی ، اطلاع از ار طات ، مبني بر پيش بيني و اطلاع از دما و انرژی را توسعه داده اند. اين سياست ها مي توانند در زمان اوليه به صورت پويا به کار روند. همچنين تحقيقاتي بر روی معماری مرکز داده ای وجود دارد که بر روی زيربنای شبکه و شکست عناصر تمرکز دارند.
تمامي اين سياست ها به استفاده شدن در مراکز داده ای متشکل از هزاران سرور گرايش دارند و بنابراين، قابليت مقياس پذيری يک فاکتور مهم است. در حالت نرمال، محققان به استفاده از تعداد کمي از سرورها گرايش دارند و پارامترهای بيشتری را در ارزيابي آزمايشي شان در نظر مي گيرند.
اکنون برای مثال مي خواهيم يک سياست تخصيص منبع را توسعه دهيم که رفتار سريع در آينده و افزايش يا کاهش مقياس را به صورت پويا پيش بيني مي کند. هدف از اين کار تهيه يک زمان خدمات قابل پذيرش است در حالي که کارآيي به قدر کافي بالا را از سرورهای فعال حفظ نمايد. اين سياست بايد رفتار آينده و بار آستانه را پيش بيني کند پس از آن تعداد سرورها بايد افزايش يا کاهش
يابد.
برای اجرای اين سياست، ما نياز به تست سياست تخصيص منبع جديد بر روی تعداد بزرگي از سرورهايي داريم، که مي توانند:
(١نتيجه غيرقابل پيش بيني را توليد کنند و بر روی سيستم موجود تاثير بگذارند.
(٢ نيازهای اساسي سيستم موجود را تغيير دهند.
زماني که اين تست بايد در مقياس بزرگي اجرا گردد، ممکن است تمامي مرکز داده نياز به تنزل برای تست داشته باشد. مشکلات ديگر مي توانند مربوط به طراحي مجدد کليه تنظيمات تست در طول چند اجرا باشند. تمامي اين مباحث با مقياس پذيری و هزينه های عظيم مربوط به مرکز داده مرتبط هستند و تست هر سياست جديد مي تواند يک وظيفه غيرعملي باشد.
خط مشي ديگر استفاده از شبيه ساز است. شبيه ساز مي تواند به موارد زير کمک نمايد :
(١خلق ساده تنظيمات بزرگ برای اين آزمايش
(٢توليد محيط آزمايشي کنترل شده
(٣آزمايش با پارامترهای متغيير متفاوت
با در نظر گرفتن چالش های تست و پياده سازی ايده های جديد در محاسبات Cloud ، ملزومات ممکن از يک شبيه ساز محاسبات Cloud انبوه، ليست شده است.
تحقيق بر روی شبيه ساز محاسباتي شبکه ای "CloudSim" انجام گرفته است. ارزيابي شبيه ساز
Open Sourceموجود در دسترس CloudSim و حوزه پتانسيلي برای بسط، باعث شد تصميم به ساخت ويژگي های جديد در اين شبيه ساز گرفته شود.