پایان نامه خودروهای الکتریکی - توضیحات کامل و بررسی آن

دانلود پایان نامه خودروهای الکتریکی برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C/
----------------------
پيش زمينه مختصر:
در سالهاي بعد از ۱۸۹۰ نسبت تعداد وسايل نقليه برقي (EVs) به خودروهاي بنزيني ۱۰ به ۱ بوده است. EVها بر جاده‌ها و نمايشگاه‌هاي اتومبيل غلبه داشتند. بعضي كمپاني‌هاي اتومبيل‌سازي مثل oldsmobile و Studebaker عملاً كارشان را به عنوان كمپاني‌هاي موافق سازندة EV شروع كردند. تنها بعد از ارتباط و آشنايي با وسايل نقليه محرك بنزيني اولين خودروهاي حذف شده منحصراً EVها بودند. در گذشته توليد EVها همانند همه خودروهاي ديگر به صورت دستي انجام مي‌گرفت.

در سال ۱۹۱۰، ميزان توليد خودروهاي محرك بنزيني به اندازه‌اي رسيد كه خط توليد ماشيني براي آن به وجود آمد. برداشته شدن اين مانع از پروسه ساخت خودروي بنزيني تير خلاصي بود بر همة سازنده‌هاي ديگر به جز آنهايي كه توان مالي خوبي داشتند و سازنده‌هاي مستقلي كه توان خريد اين ميزان تجهيزات مونتاژ را نداشتند از بين رفتند. اين وضعيت براي خودروهاي برقي هم وجود داشت و ديگر اين خودروها در خارج از شهرها ديده نمي‌شدند و تردد آنها فقط محدود به سفرهاي درون شهري شد، فاكتور ديگري كه به كاهش خودروهاي برقي كمك كرد اضافه شدن يك موتور الكتريكي به نام استارتر به خودروهاي محرك بنزيني بود كه سرانجام باعث از بين رفتن نياز به روش مشكل و خطرناك هندل زدن براي روشن كردن موتورهاي بنزيني شد.
به واسطه اين فاكتورها، با پايان جنگ جهاني اول توليد خودروهاي برقي متوقف شد و وسايل نقلية برقي منحصر به وسايل نقليه خدماتي مثل تاكسي‌ها، كاميون‌ها، ون‌هاي حمل و نقل و چرخ دستي‌هاي حمل و نقل شدند.

در سال‌هاي بعد از ۱۹۶۰ و تا اوايل ۱۹۷۰ توليدات جديدي از EVها وجود داشت كه دلايلي مثل آلودگي هوا و توقيف نفت OPEC ايجاد اين توليدات را ديكته كرده بودند. در اوايل سال ۱۹۹۰، چند سازنده مهم اتومبيل به اجبار حكم وسيله نقليه ضايعات صفر (ZEV) از landmark كاليفرنيا توليد EVها را از سر گرفتند. آن EVها به تعداد بسيار كم و طبعاً همچون گذشته به صورت دستي ساخته شدند، به هر حال بعد از چندين سال ZEV ضعيف شد و سازندگان اتومبيل ساخت EVها را متوقف كردند. Toyota آخرين سازندة مهمي بود كه توليد EV را در سال ۲۰۰۳ متوقف كرد.