اصول و قواعد اتصال توربین های بادی به شبکه

پروژه اصول و قواعد اتصال توربین های بادی به شبکه برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C/

-------------------

در اين فصل بحث چيدماني بهينه توربين هاي بادي و نحوه آرايش آنها در مزارع باد و نحوه چيدماني توربين ها در نيروگاه بادي مورد بررسي قرار مي گيرد و اشاره اي نيز به نحوه آرايش تو ربين ها در نيروگاه بادي منجيل و كشور اتريش خواهيم داشت.در اين مقاله تاكيد بيش تر بر شبيه سازي كامپيوتري سايت هاي نيروگاهي جهت چيدمان بهينة توربينهاي بادي توسط نرم افزارهاي تخصصي باد مي باشد. در این فصل به طور کلی به نتیجه گیری مباحث می پردازیم.

در اثر فعاليت نيروي فشار و نيروي كريوليس در كنار يكديگر باد پديدار مي شود . نيروي اصطكاك نيز بر سرعت و جهت باد اثر مي گذارد . اتمسفر كرة زمين به جهت حركت وضعي گرما را از مناطق گرمسيري به مناطق قطبي انتقال مي دهد كه خود باعث بوجود آمدن باد مي شود.

جريانات اقيانوسي نيز بطور مشابه تا ۳۰ % عامل انتقال حرارت كلي در جهان مي باشند. انرژي باد نوع ويژه اي از انرژي خورشيدي محسوب مي گردد و از انرژيهاي تجديد پذير است و ۵/۲ درصد از انرژي خورشيدي كه به زمين مي رسد به باد تبديل مي شود . حدود ۳۵ درصد انرژي باد در km 1 از سطح زمين موجود است براي توليد برق به مقدار زياد كه بتواند از شبكة سراسري برق را تغذيه كند نياز به ايجاد مزرعه يا پارك بادي است كه از مجموعه اي از توربين هاي بادي تشكيل شده است . بدين طريق مي توان برق توليدي را از نظر اقتصادي با نيروگاههاي متداول قابل رقابت و عملكرد نيروگاه و هزينه نگهداري آن را به صرفه و بهينه نمود.