پایان نامه مسئولیت مدنی شهرداری

دانلود پایان نامه مسئولیت مدنی شهرداری با کیفیت بسیار خوب + لینک مستقیم برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
----------------
چکیده
برای تحقق مسئولیت مدنی شهرداری باید اركان و شرایطی جمع آیند به این شرح كه نخست زیان دیده مكلف به اثبات ورود زیان به خویشتن است و برای انكه این ضرر بتواند مبنای دعوای مطالبه خسارت قرار گیرد ، باید مسلم باشد نه احتمالی همچنین باید زیان مستقیم باشد كه داوری عرف ضابطه تعیین ان است . دیگر انكه باید قابل پیش بینی باشد كه ملاك این خصوصیت نیز توانایی یك انسان متعارف در شرایط حادث می باشد و نیز در یان بین زیانهایی كه به جمعی از شهروندان وارد اید نیز تحت شرایطی قابل جبران است . و بالاخره زیان باید قبلا جبران نشده باشد آن گونه كه گذشت و بر مبنای تحلیل ارائه شده از مواد قانونی زیان های معنوی نیز قابل جبرانند .
ركن دوم مسئولیت ، فعل زیانبار است كه در خصوص شهرداری این فعل باید همزمان با انجام وظیفه و ارائه خدمت عمومی و توسط یكی از اعمال شهرداری در ارتباط با وظیفه اداری بوده و از لحاظ هدف و وسیله نیز با یان وظیفه مشترك باشد . در خصوص نامشروع بودن فعل زیانبار نیز با تحلیل ارائه شده در خصوص صدر ماده ۱۱ ق . م . م نامشروع بودن را در سوء استفاده از اختیارات توجیه نمودیم . ركن سوم مسئولیت وجود تقصیر است . تقصیر در مسئولیت مدنی شهری چهره ای ویژه دارد . خطای كاركند شهرداری برای انكه عنوان تقصیر اداری كه منسوب به شهرداری می شود محسوب شود ، باید یك تقصیر شغلی و غیر عمدی باشد .