دانلود خلاصه کتاب انقلاب اسلامی نوشته منوچهر محمدی

دانلود خلاصه کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی پی دی اف شامل نکات کلیدی
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید
http://hdaneshjoo.ir/38800/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%88%DA%86%D9%87%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-pd/
--------
نهضت های استقلال طلبانه :حرکت های مردمی علیه حاکمیت بیگانه را نهضت استقلال طلبانه می گویند .در کشورهائی که تحت عناوین استعمار ، استعمار نو و یا حتی اشغال نظامی قدرت های خارجی سلطه و نفوذ دارند و سرنوشت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی آن کشور ها را در اختیار دارند عموماً یا قیام های مردمی حکام بیگانه به چالش کشیده شده و از کشور اخراج می گردند.
مرحله ی سوم بعد از پیروزی انقلاب؛ تأسیس نظام سیاسی جدید
برای رهبران و گروه های انقلابی مشکل ترین ، پیچیده ترین و در واقع سخت ترین مراحل انقلاب ، دوران بعد از پیروزی بر رژیم سیاسی حاکم است اهم مسائلی که انقلابیون در این مرحله با آن مواجه اند از این قرار است :
الف بعد از شکست قدرت سیاسی حاکم ، قدرت اجتماعی جایگزین آن شده و انقلابیون ناچارند سریعاً وظایف و مسئولیت های نظام سیاسی را بر عهده بگیرند و از عهده ی اجرای آنها بر آیند . در حالی که به دلایلی از جمله عدم آشنایی با ماشین دولتی ، فقدان تجربه ی کافی و نداشتن نیروی متخصص و مجرب با گرفتاری های زیادی مواجه خواهند بود .
ب. با سقوط نظام سیاسی مطرود ، مبارزه و درگیری انقلابیون تمام نمی شود بلکه به صورتی دیگر واحتمالاً با شدتی بیشتر از گذشته ادامه خواهد داشت . این مبارزه در دو جناح داخل و خارج حوزه ی حاکمیت انقلابیون خواهد بود .در داخل جامعه باید با دوگروه از مخالفین به مبارزه و درگیری ادامه دهند . گروه اول کسانی هستند که به رژیم سیاسی گذشته وابستگی داشته و از آن منتفع می شدند و اینک منافع و ارزش های خود را با سقوط رژیم مزبور از دست داده و به مخالفت با رژیم انقلابی جدید می پردازند .
گروه دوم آنهایی هستند که در مورد سقوط رژیم سیاسی قبلی با سایر انقلابیون موافقت و تفاهم کلی داشته و حتی همکاری هم میکردند ولی در مورد رژیم بعدی و نوع سیستم جایگزین با یکدیگر توافق نداشته طبیعی است که با همکاران قبلی خود درگیر شده در خارج ازحوزه ی قلمرو حاکمیت سیاسی نیز انقلابیون با دو نوع مخالفت مواجه می گردند :
نوع اول از جوامعی است که از لحاظ نوع حاکمیت ، سمبل ها و ارزش های مسلط وجوه تشابه زیادی با قدرت سیاسی ساقط شده دارند و با شکست سیستم مزبور احساس می کنند که وضع نظام موجود به هم ریخته و بیم این را دارند که پیروزی انقلابیون در جامعه ای دیگر موجبات تشویق گروه های اجتماعی جامعه ی آنها را فراهم کرده و در صدد بر آیند آنچه را که در جامعه ی مشابه رخ داده است تحصیل کنند .

به خاطر چنین ترس هایی است که در صدد مخالفت و ضربه زدن به جامعه انقلابی نوپا برآمده و سعی در جلوگیری از تداوم ، استحکام و شکل گیری آن می کنند .


کتاب انقلاب اسلامي زمينه ها و پيامدها اثر منوچهر محمدي - دیجی کالاکتاب انقلاب اسلامي زمينه ها و پيامدها اثر منوچهر محمدي. متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. میتوانید از طریق لیست بالای صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن ...
خلاصه کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی - ياوران فایل17 مه 2017 ... دانلود کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی دانلود خلاصهی کتاب انقلاب اسلامی + زمینه ها،پیامدهاودست آوردها دکتر منوچهر محمدی.
انقلاب اسلامی منوچهر محمدی - لینک گردیدیگر منوها کاربر - کتاب درآمد تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران از منوچهر محمدی ... 394. دانلود کتاب ... دانلود/خلاصه کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی - .
کتاب انقلاب اسلامي زمينه ها و پيامدها اثر منوچهر محمدي - دیجی کالاکتاب انقلاب اسلامي، ماهيت، زمينه ها و پيامدها اثر محمد شفيعي فر. ۱۳,۰۰۰ تومان. کتاب تحليلي بر انقلاب اسلامي اثر منوچهر محمدي. ۱۰,۰۰۰ تومان ...

سوالات تستی تاب زمینه ها و پیامدهای انقلاب اسلامی از منوچهر محمد ...سوالات تستی تاب زمینه ها و پیامدهای انقلاب اسلامی از منوچهر محمد - 110 - - 110. ... سوالات تستی کتاب انقلاب اسلامی زمینه ها و پیامدها مولف منوچهر محمدی.
انقلاب اسلامی ایران - خلاصه کتاب زمینه ها ، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب ...انقلاب اسلامی ایران - خلاصه کتاب زمینه ها ، عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ... کردند می توان به آیت الله مطهری، آیت الله عمید زنجانی و دکتر منوچهر محمدی نام برد .