مرورگر شما قادر به پخش این ویدیو نیست

شرایط رشته خلبانی برای خانم ها

Avije
۱۸ مرداد ۱۴۰۳
۶
بازدید
رشته خلبانی برای خانم ها از رویا تا واقعیت
رشته خلبانی برای خانم ها به صورت دولتی و از طریق مسیرهایی مانند آزمون سراسری یا … وجود ندارد. از این رو عملا بانوان برای ورود به رشته خلبانی تنها می توانند از طریق آموزشگاه های خصوصی و معتبر اقدام کنند.
???? با اتمام دوره های آموزشی و دریافت گواهی نامه های معتبر امکان استخدام خلبان خانم در شرکت های هواپیمایی وجود دارد و از نظر قانونی هیچ منعی برای استفاده از خلبانان خانم پیش بینی نشده است.
ما در این مقاله مرکز مشاوره آویژه می خواهیم به صورت کلی شرایط خلبانی برای بانوان را مورد بررسی قرار دهیم و نشان دهیم که چه شرایطی برای ورود خانم ها به رشته و شغل خلبانی وجود دارد. همچنین سوال مهمی که در این بین وجود دارد این است که یک زن ایرانی برای ورود به این شغل با چه چالش هایی رو به روست؟
رشته خلبانی برای خانم ها و نقطه شروع
رشته خلبانی برای خانم ها از طریق برخی مراکز دانشگاه علمی کاربردی و چند آموزشگاه خصوصی امکان پذیر است. بنابراین هر زنی که بخواهد وارد مسیر خلبانی شود می تواند از طریق یکی از این دو روش نسبت به شروع تحصیل در رشته خلبانی اقدام کند. البته کاملا مشخص است که استفاده از مراکز آموزش خصوصی می تواند هزینه بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر تنها تفاوتی که میان رشته خلبانی برای خانم ها و آقایان وجود دارد این است که خانم ها امکان ورود به رشته خلبانی نظامی را ندارند.
???? نکته مهمی که باید بدانید این است که فرایند آموزش، آزمون و صدور گواهی برای متقاضیان زن با متقاضیان مرد هیچ تفاوتی ندارد و از یک روند کلی تبعیت می کند.
???? تنها تفاوتی که می توان میان رشته خلبانی برای خانم ها و آقایان به آن اشاره کرد این است که آقایان امکان ورود به رشته خلبانی از شاخه نظامی را دارند. بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه شرایط رشته خلبانی برای خانم ها و آقایان را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به جدول زیر اشاره کنیم:
جنسیتشاخه خلبانیشرایط تحصیل و دریافت مدرکمونث (خانم)نظامیامکان پذیر نیستمونث (خانم)غیر نظامیتوسط آموزشگاه های خصوصی و دانشگاه جامع علمی کاربردیمذکر(آقا)نظامیتحصیل در دانشگاه شهید ستاریمذکر(آقا)غیر نظامیتوسط آموزشگاه های خصوصی و دانشگاه جامع علمی کاربردی*
???? به این نکته توجه داشته باشید که طی سال های گذشته دانشکده صنعت هوایی کشور اقدام به پذیرش دانشجو در رشته خلبانی ندارد.
نقشه مسیر رشته خلبانی برای خانم ها
بعد از صحبت های ابتدایی از رشته خلبانی برای خانم ها نوبت این است که بدانیم چه فرایندی پیش روی متقاضیان خلبانی به خصوص خانم ها وجود دارد تا به عنوان یک خلبان شناخته شوند. این نقشه راه را می توان بر اساس مدارک صادر شده توسط سازمان هوایی کشور مورد بررسی قرار داد.
???? قبل از آن که بخواهیم به این روند بپردازیم به این نکته توجه داشته باشید که تمامی آزمون های مربوط به رشته خلبانی برای خانم ها یا آقایان توسط سازمان هوایی کشور برگزار می شود و بر اساس نتایج آن، سازمان مذکور مدرک مورد نظر را صادر می کند.
???? نکته دوم این است که مدارک مختلفی برای رشته خلبانی در نظر گرفته شده است که در برخی مواقع برای گرفتن یک مدرک، لازم است مدارک پیشین را دریافت کنید.
بر اساس همین مسئله می توان نقشه راهی برای خلبان شدن خانم ها و آقایان (تفاوتی در آزمون و ارائه مدرک وجود ندارد) ارائه کرد:
مرکز مشاوره آویژه
https://avije.org/pilot-course-for-women/
با مشاوران آویژه همراه باشید
https://avije.org/
#مشاوره_آویژه #مشاوره_تحصیلی #مشاوره_انتخاب_رشته #رشته_خلبانی #کنکور #بدون_کنکور #جهشی_خواندن