مرورگر شما قادر به پخش این ویدیو نیست

لیست بیمارهای معافیت پزشکی سربازی

Avije
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
۱۰
بازدید
مراحل معافیت پزشکی را شاید بتوان سخت و پیچیده دانست. شرایط متقاضی معافیت پزشکی حداقل دو بار توسط کمیسیون های تخصصی نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد.

???? انجام آزمایشات و بررسی تخصصی توسط کمیسیون بیمارستان و بررسی نتایج آن توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه از جمله مهم ترین مراحل معافیت پزشکی محسوب می شود.

ما مشاوران آویژه در این مقاله قصد داریم مراحل معافیت پزشکی و شرایط مربوط به آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. در واقع می خواهیم بدانیم اقدام برای معافیت پزشکی بر اساس چه شرایطی امکان پذیر است.

همچنین قصد داریم با زوایای پنهان این مسئله مانند معافیت پزشکی حین تحصیل یا معافیت پزشکی برای سربازان غایب و فراری بیشتر آشنا شویم.

برای گرفتن معافیت پزشکی به کجا مراجعه کنیم؟

اولین گام در مراحل معافیت پزشکی این است که بدانیم به کجا باید مراجعه کرد. بر اساس قانون نظام وظیفه تمام مشمولان سربازی برای تکمیل دفترچه سربازی و اعزام به خدمت باید توسط پزشک معتمد مورد بررسی جسمی و روانی قرار بگیرند.

❎ بنابراین در اولین گام لازم است که فرد متقاضی دریافت معافیت پزشکی، به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و با تکمیل دفترچه سربازی به یکی از پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه معرفی شود.

پزشک معتمد با بررسی وضعیت جسمی و روحی او را در یکی از دسته بندی های زیر قرار می دهد:

وضعیت خدمتتوضیحاتسالم – اعزام به خدمتدر طی بررسی های پزشک معتمد، محرز می شود که فرد مشکل خاصی ندارد و توانایی گذراندن دوره خدمت سربازی را دارد.دارای بیماری با امکان درماندر صورتی که فرد دارای بیماری خاصی باشد که امکان اعزام به خدمت سربازی را نداشته باشد در حالی که این بیماری قابل درمان باشد، فرد تا پایان دوره درمان از خدمت سربازی معاف می شود. به نوعی فرد از معافیت موقت پزشکی تا پایان دوره درمان بهره مند شود.دارای بیماری بدون امکان درماندسته ای از بیماری ها وجود دارند که امکان درمان آن ها وجود ندارد و یا به واسطه درمان نیز توان جسمی یا روحی فرد ترمیم نمی شود. اگر این بیماری مانع از انجام برخی از اعمال و وظایف سربازی شود، مشمول از انجام آن امور در دوره خدمت معاف خواهد شد. این نوع معافیت را معاف از رزم می گوییم. بنابراین در نظر داشته باشید که معافیت از رزم خود نوعی معافیت پزشکی محسوب می شود.دارای بیماری بدون امکان درمانبرخی از بیماری ها (روحی یا جسمی) وجود دارند که مانع از اعزام فرد به خدمت سربازی می شوند. این دست از بیماری ها صعب العلاج بوده و مانع از انجام بسیاری از امور توسط فرد می شود. بنابراین چنین مشمولی از خدمت سربازی به صورت دائم معاف می شود.

شرایط معافیت پزشکی سربازی

مراحل معافیت پزشکی زمانی شروع می شود که مشمول متقاضی دارای شرایط دریافت این معافیت باشد. در کلام ساده تر زمانی مراحل گرفتن معافیت پزشکی آغاز خواهد شد که پزشک معتمد اولیه تشخیص دهد فرد مشمول دارای بیماری روحی یا جسمی خاصی است که بر اساس آن یکی از حالت های زیر امکان پذیر خواهد شد:

???? معافیت موقت پزشکی

???? معافیت از خدمات رزمی

???? معافیت دائم پزشکی

حال سوال مهم اینجاست که در چه شرایطی پزشک معتمد تشخیص می دهد که فرد سالم نیست و باید از یکی از حالت های...

مرکز مشاوره آویژه

https://avije.org/military-medical-exemption/

با مشاوران آویژه همراه باشید

https://avije.org/

#معافیت_سربازی #امریه_سربازی #مشاوره_آویژه #مشاوره_سربازی #معافیت_کفالت #کفالت_پدر #کفالت_مادر #مشاوره_نظام_وظیفه #معافیت_سربازی #معافیت_پزشکی #خدمت_سربازی #مشاوره_تلفنی