پایان نامه هتل پنج 5 ستاره

پایان نامه هتل پنج 5 ستاره کیفیت این فایل بسیار خوب می باشد . شما دوستان عزیز تنها با چند کلیک بلافاصله پایان نامه هتل پنج 5 ستاره را دریافت کنید
لینک دانلود :
http://hdaneshjoo.ir/27053/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%BE%D9%86%D8%AC-5-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%AA/


----------
چکیده

زندگی ماشینی در آستانه قرن 21 میلادی نیاز بشر را به گذراندن اوقات فراغت چه در قالب محلی و چه در حیطه صنعت جهانگردی افزون ساخته است .
ایران نیز به لحاظ جمعیت جوان و پتانسیل های جذب توریست از این قاعده مستثنی نیست . یکی از مکان های زیبا و خوش آب و هوای کشور کوهستانهای غربی با آثار جاودانه تاریخی گذشته می باشد . بنابراین پس از نیاز سنجی منطقه آشنایی با بستر طرح و پتانسیل های موجود در آن مطالعاتی راجع به عناصر موجود در بستر طرح و عوامل مؤثر در طراحی و مطالعات نمونه های مشابه و طراحی مجموعه اقامتی در شهرستان کرمانشاه پرداختیم .

این مجموعه را در قسمتی از سایت شهر طراحی کردم که با توجه به دسترسی آسان چشم انداز فریبا و سایتی که قبلاً از طرف سازمان جهانگردی مطالعات آن انجام شد برای این منظور در نظر گرفته شده بود . در طراحی قسمت هایی از سایت را جهت توسعه آتی در نظر گرفتم. هدف اصلی من در طراحی چنین مجموعه ای ارائه خدمات اقامتی به مسافران محلی ، منطقه ای و ملی بوده است . اکنون طرح شامل هتل با خدمات جانبی ، فضاهای ورزشی ، تفریحی می باشد که در سایت مورد نظر طراحی شده است .

مقدمه:
تاریخچه جهان گردی نشان می دهد که در گذشته های دور انسان برای آگاهی از دنیای اطراف خود قرار و سکون نداشت و در راه دستیابی به یافته های تازه از جایی به جای دیگر می رفت.
شاید از زمانی که بشر زندگی اجتماعی گسترده ای را آغاز کرد و با اسکان در مناطق مختلف با استفاده از طبیعت به کشاورزی پرداخت و جابجایی برای او با صرف وقت و اتلاف نیرو همراه شد سفر دشوار گشت ومسافرت به تعداد معدودی از افراد که همان بازرگانان بودند و به منظور داد و ستد به سفر می رفتند می شد.
پس از انقلاب صنعتی و اختراع وسایل نقلیه سریع السیر توسعه و بهبود وسایل ارتباطی بین کشورهای جهان و کوتاه شدن زمان مسافرت تسهیلاتی از جهات مختلف برای مسافرت در نقاط مختلف جهان فراهم شد و با افزایش نسبی درآمدها که ناشی از رشد اقتصادی کشورها بود دگرگونی شگرفی در زمینه سیاحت و جهان گردی پدید آمد.
بطوری که امروزه علاوه بر جنبه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از فعالیت های سود آور اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفت.
صنعت توریسم اگر از مهمترین عناصر مورد توجه در سیاست گذاری کشورمان در قرن حاضر نباشد بی شک یکی از پراهمیت ترین آنها است. توسعه صنعت توریسم مستلزم مهیا شدن محیطی برای رشد می باشد که این محیط را می توان با احداث مجتمع های توریستی گردشگری مهیا کرد.
چشم اندازهای وسیع طبیعت بکر و کوههای مرتفع و آثار تاریخی و میراث فرهنگی صنایع دستی ونمادهای هویت فرهنگی دلیلی محکم ومناسب برای ایجاد قطب گردشگری در ایران می باشد.
در دوران های دراز تمدن بشری، سیر و سفر و تدوین سفرنامه در سال های بعد، بیش از تمامی عوامل و نیروهای دیگر، به ایجاد علایق مشترک و تفاهم میان مردمان گوناگون سراسر جهان، کمک كرده است. برای دستیابی به یک دیدگاه وسیع و همه جانبه هیچ راهی بهتر از مسافرت به دور دنیا نیست.

با برقراری تماس میان تمدن ها بسیاری از مظاهر فرهنگی سرزمين ها همراه با پيدايش نمودهای تازه فرهنگی می گردد و وقتی دو تصویر فرهنگی از دو تمدن فرهنگی ناآشنا در اثر جریان آزاد فرهنگی بتوانند رابطه ای متقابل با يكديگر برقرار كنند رفته رفته چون دو توده هوای متحرک به سوی یكدیگر می روند بسط می یابند و اشاعه پیدا می كنند.

قهرمانان راستین و حقیقی گفتگوی تمدن ها نه عده ای سیاستمدار، ژنرال و بازرگان بلكه انديشوران، انديشمندان و جهانگردان دنيا در حول تاریخ بودند كه توانسته اند مسیر و آداب مراودات دیگر اقشار را فراهم سازند.

امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین راهکارهای جذب سرمایه و توسعه اقتصادی ، از طریق مبادلات فرهنگی و شناخت هويت تاریخی و قومی هر سرزمين به شمار می رود . گردشگری در ایران زمین با برخورداری از تنوع آب و هوایی ، تمدن هزار ساله و آثار بی شمار فرهنگی و هنری ، از جایگاه ويژه ای برخوردار است . گرچه ایران در زمينه اکوتوريسم پنجمين کشور جهان و به لحاظ تنوع فرهنگی و تاریخی مقام دهد را داراست اما با کمال تأسف هنوز نتوانسته مقام اقتصادی شايسته ای را در میان کشورها بدست آورد.