۵ گام برای راه اندازی پردازنده‌ها

راه‌اندازی پردازنده‌ها
برای راه‌اندازی هر پردازنده‌ای که شامل یکی از خانواده‌های میکروکنترلرهای ۸ بیتی (مثل AVR-PIC- STM8)، میکروکنترلرهای ۱۶ بیتی (مثل ATxMega , dsPIC)، میکروکنترلرهای ۳۲ بیتی( مثل میکروکنترلرهای ARM)، FPAGها و DSPها باشد حداقل ۵ گام اصلی وجود دارد که باید آنها را طی کرد تا بتوان پردازنده مورد نظر را راه‌اندازی کرد. به طورکلی این ۵ گام عبارتند از:

انتخاب نوع پردازنده

این گام با توجه به نیاز شما برآورده می­شود، هر چقدر توان پردازشی بالایی مدنظر داشته باشید باید پردازنده‌ی پرقدرت‌تری را انتخاب کنید. البته فاکتورها و معیارهای مهمی در این انتخاب دخیل هستند که در آموزشی جداگانه راجب آنها بحث می‌شود.

طراحی سخت افزار

بعد از انتخاب نوع پردازنده باید حداقل مدارت لازم برای راه‌اندازی آن طراحی شوند. این مدارت در کلیپ آموزشی توضیح داده شده است.

نوع زبان برنامه نویسی

با توجه به اینکه در کدام زبان برنامه‌نویسی مهارت دارید، یک زبان برای نوشتن برنامه انتخاب کنید. دقت کنید اگه تا حالا با هیچ زبانی برنامه نویسی نکردید، پیشنهاد من استفاده از زبان برنامه نویسی C هست که بهینه‌ترین زبان برای کار با پردازنده‌هاست.

نوع محیط توسعه IDE

با توجه به نوع پردازنده و نوع زبان برنامه نویسی که انتخاب کردید، باید محیط توسعه آنرا انتخاب کنید. یک محیط توسعه مشتمل بر ۳ قابلیت برای داشتن ویرایشگر کُد، کمپایلر و محیطی برای خطایابی و شبیه سازی است.

انتخاب روش انتقال برنامه به پردازنده

تا این مرحله پردازنده و سخت افزار مناسب برای آن، نوع زبان برنامه­‌نویسی و نوع IDE را انتخاب کردید. حالا نوبت انتقال برنامه نوشته شده به پردازنده است که این کار توسط ابزارهای خاصی انجام می­‌شوند.

در ادامه تمامی مراحل بالا به صورت کاملتر و گویاتر در ویدئو آموزشی زیر بیان شده است.

https://TeachTechs.ir