مرورگر شما قادر به پخش این ویدیو نیست

دانلود خلاصه کتاب مدیریت سازمان های ورزشی pdf

۱۳
بازدید
خلاصه کتاب مدیریت سازمان های ورزشی همراه نمونه سوال.برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
http://youfiles.ir/product/%d8%ae%d9%84%d8%a7%d8%b5%d9%87-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1/
































تاريخچه مديريت ورزشي:

- اعتقاد بر اين است كه از دوراني كه يوناني‌هاي باستان در حضور انبوهي از تماشاگران با گلادياتورها و يا حيوانات به مبارزه مي‌پرداختند، مديريت ورزشي وجود داشته است.

- قرن يازدهم، هيروديس پادشاه يهود رئيس افتخاري بازي‌هاي المپيك بود.

- به زعم پاركس و اولافسون، عظمت و شكوه چنين بازي‌هايي مستلزم فعاليت افراد بسياري در زمينه‌هاي آذوقه‌رساني ( غذا و نوشيدني )، اجرايي، مراكز خريد، عوامل بازاريابي و مديران بوده است.

صفحه: 12 و 13

مديريت ورزشي:

- رشته مديريت ورزشي از اصول علمي و شغلي حرفه‌اي نشأت گرفته است. از اين‌رو مديريت ورزشي منبع مهمي براي كسب درآمد و شغلي تمام وقت براي بسياري از افراد به‌شمار مي‌رود كه به نام شاغلين حوزه ورزش معروفند. لذا واژه شاغلين دربرگيرنده همه افرادي است كه در حوزه مديريت ورزشي فعاليت داشته و مشغول به كار هستند.

- مديريت ورزشي علمي است كه همه افراد و فعاليت‌ها، سازمان‌ها و كسب و كارهاي مرتبط با توليد تجهيزات و لوازم، بهبود و سازماندهي هر نوع محصول ورزشي، آمادگي جسماني و تفريحي را دربر مي‌گيرد. همچنين محصولات ورزشي مي‌توانند به‌صورت كالا، خدمات، افراد يا عقايد مرتبط با ورزش ارائه شوند.

- مديريت ورزشي رشته‌اي است كه به افرادي كه در جستجوي يافتن شغلي در بخش‌هاي مختلف صنعت ورزش مي‌باشند، آموزش‌هاي لازم را ارائه مي‌دهد. ( تعريف انجمن مديريت ورزش آمريكاي شمالي )

صفحه:12 و 13

- Sport Management: مديريت همه حوزه‌هاي ورزشي مانند تجهيزات، هتل و اماكن ويژه جلسات، باشگاه‌هاي خصوصي و عمومي آمادگي جسماني و راكتي، تجارت، ورزش حرفه‌اي و ورزش دانشكده‌اي را دربر مي‌گيرد. همچنين تركيب مهارت‌هاي گوناگون برنامه‌ريزي، سازماند‌هي، هدايت، كنترل، بودجه و ارزيابي در سازمان يا اداره‌اي است كه محصول يا خدمات ورزشي ارائه مي‌دهد. اجراي اهداف و سياست‌هاي تدوين شده را بر عهده دارد.

- Sport Administration: تدوين اهداف و سياست‌ها را بر عهده دارد.

- هر دو واژه معادل يكديگر نيز به كار مي‌روند.

صفحه: 13

دو واژه Sports و Sport به جاي يكديگر استفاده مي‌شوند. به زعم پاركس زنگر و كوارترمن Sports محدود بوده اما Sport واژه‌اي فراگيرتر است. در انجمن مديريت ورزش آمريكاي شمالي بيشتر از كلمه Sport استفاده شده و كاربرد آن نيز توصيه شده است.