مرورگر شما قادر به پخش این ویدیو نیست

راه حل دعوای زن و شوهر

Avije
۲۰ مرداد ۱۴۰۳
۱۵
بازدید
درگیری ها و مشاجرات گاه به گاه بخشی جدا نشدنی از هر رابطه زناشویی است. با این حال باید بدانید که دعوای مداوم با همسرتان استرس زا بوده و طبق روانشناسی دعوای زن و شوهر نشان دهنده این است که رابطه شما بر خلاف تصوراتی که داشتید، رابطه ای ناسالم است.
⬅️ برای جلوگیری از دعوای زن و شوهر چه کنیم؟ این سوالی است که ذهن تعدا زیادیاز زوجین را درگیر ساخته است.
????با این حال، راه حل دعوا زن و شوهر و روش برای حل اختلافات زن و شوهر بسیار است. اهمیت توجه به راه های پیشگیری از دعوای زن و شوهری به میزانی است که اگر به آن بی توجه باشید، قطعا می تواند در نهایت منجر به پایان رابطه شما شود.
↩ ما مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی آویژه راهکارهای بسیار موثری را برای فهمیدن علت دعوای زن و شوهر در خانه و راهکارهای جلوگیری از این دعواها ارائه می کنیم.
برای آشنایی با این موارد، مقاله زیر را تا انتها بخوانید:
انواع دعوای زن و شوهر:
⛔زوج هایی که دائما در حال بحث با یکدیگر هستند، اغلب در چرخه و الگوهای تکراری نادرستی در رابطه قرار می گیرند.
در این مورد بهتر است نگاهی به رابطه خودتان با همسرتان داشته باشید تا متوجه شوید که اکثر دعواهای شما به چه صورت است، چرا که دعواهای زن و شوهری هم انواع مختلفی دارد.
خشم و عصبانیت های موقتی
???? حتما برای شما هم این موضوع بسیار پیش آمده که یک روز دعواهای شدید و پر از خشم و عصبانیتی با همسرتان داشته با این حال، چند روز و حتی شاید چند ساعت بعد تمام دلخوری های به وجود آمده را فراموش کرده و عاشقانه با یکدیگر رفتار می کنید.
دعواها و مشاجره های مزمن
???? شاید هم جز آن دسته از زن و شوهرهایی هستید که بارها و بارها بر سر مسائل مشابه با یکدیگر دعوا کرده و هیچ گاه به دنبال پیدا کردن راه حلی برای حل این موضوع نبوده اید و مشاجره و بحث بخش مهمی از زندگی مشترک شماست.
مشاجره و بحث های مسموم
???? مورد سوم دعوای زن و شوهر مربوط به آن دسته از زن و شوهرهایی می شود که عادت دارند، هر زمان که مشکلی برایشان پیش آید، شریک زندگی خود را سرزنش کرده و اغلب بر بحث های«برنده» تمرکز می کنند.
اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید حتما تاکنون بارها به شریک زندگی خود حمله کرده و آسیب های جدی را به وی وارد کرده اید تنها برای اینکه برنده بحث و دعوای پیش آمده شما باشید.
کناره گیری و سکوت
???? امکان دارد، دعوای زن و شوهری شما به این صورت باشد که هر زمان اختلاف نظر بین شما و همسرتان پیش آید، ترجیح دهید کاملا کنار کشیده و هیچ صحبتی نکنید. موضوعی که می تواند موجب خشم و عصبانیت شدید طرف مقابل شما شده و منجر به ایجاد مشاجرات بزرگ تری شود.
مشاجره های کوچک روزمره
دعوای زن و شوهری گاهی به این صورت است که زن و مرد هر روز در یک زمان مشخص بر سر یک موضوع با هم دعوا می کنند. برای مثال، می توانند به راحتی هر روز عصر که دو نفرشان از سرکار به خانه می رسند، خسته و فرسوده هستند سر موضوعات مختلف دعوا کنند.
↩ اصولا دعواهای این گروه بیشتر مربوط به موضوعات بسیار کوچک مانند اینکه چه غذایی بخورند، چه کسی خانه را تمیز کند یا چه کسی آشپزی کند، است. این نوع از دعوا می تواند تبدیل به عادت روزانه زن و شوهرها شود.
⚠️ نکته اصلی این است که صرف نظر از دلایل دعوای زن و شوهری، زمان یا نحوه جر و بحث یک زوج، شما باید یاد بگیرید که چگونه تا حد ممکن از شکل گیری مشاجره در یک رابطه اجتناب کنید. بدون شک تشخیص الگوهای مربوطه می تواند در ارتقای کیفیت زندگی شما بسیار حائز اهمیت باشد.
مرکز مشاوره خانواده آویژه
https://psychology.avije.org/family-counselling/preventing-marital-disputes/
با مشاوره روانشناسی آویژه همراه باشید
https://psychology.avije.org/
#دعوای_زناشویی #مشاوره_روانشناسی_آویژه #مشاوره_زناشویی #مشاوره_کودک #مشاوره_خانواده #افسردگی #وسواس #تربیت_کودک #مشاوره_نوجوان #مشاوره_ازدواج #رابطه_عاطفی