مرورگر شما قادر به پخش این ویدیو نیست

کمیسیون پزشکی نظام وظیفه

Avije
۲۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۶
بازدید
رای کمیسیون پزشکی

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که نتیجه کمیسیون پزشکی اتان منفی بوده است و به دنبال راهی برای اعتراض به رای صادر شده هستید! بهتر است برای آگاهی بیشتر از نحوه اعتراض به رای کمیسیون پزشکی و همچنین اطلاع از شرایط اعتراض، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

همانطور که می دانید، یکی از روش هایی که می توان به واسطه آن از خدمت سربازی معاف شد، دریافت معافیت پزشکی است.

برای دریافت معافیت پزشکی باید به کمیسیون های پزشکی مراجعه کرد و این کمیسیون ها با بررسی شرایط و موارد لازم جهت اخذ معافیت پزشکی رای نهایی را صادر می کنند.

اگر رای صادر شده منفی بوده و نتیجه آن عدم موافقت با معافیت فرد باشد، میتوان با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ اعتراض به تصمیم کمیسیون پزشکی را ثبت و پیگیری کرد.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم نحوه اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه عمومی را به اطلاع شما برسانیم. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

کمیسیون پزشکی نظام وظیفه

زمانی که تصمیم به دریافت معافیت پزشکی سربازی از طریق بیماری خود می گیرید، باید مدارک و مستندات پزشکی کافی برای این کار و ارائه آن به کمیسیون داشته باشید.

قبل از برگزاری کمیسیون پزشکی برای بررسی های دقیق تر باید به یکی از بیمارستان هایی که سازمان نظام وظیفه معرفی کرده است، مراجعه کنید! بعد از مراجعه به بیمارستان و انجام معاینات لازم، در صورتی که واجد الشرایط شناخته شدید، کمیسیون پزشکی برایتان تشکیل خواهد شد.

کمیسیون پزشکی نظام وظیفه بعد از درخواست شما شروع به بررسی تمام شرایط و مدارک ارائه شده کرده و نتیجه نهایی را اعلام می کند.

این کمیسیون متشکل از سه دکتر می باشد که این افراد مورد تایید سازمان نیرو های مسلح بوده و یا عضوی از کادر نیرو های مسلح هستند.

پزشکان در جلسه کمیسیون با بررسی بیماری فرد و بررسی مدارک پزشکی او نتیجه نهایی مبنی بر موافقت با معافیت پزشکی یا عدم موافقت با آن را اعلام می کنند.



معافیت های پزشکی به 3 صورت می باشند:



معافیت دائم پزشکی

معافیت موقت پزشکی

معافیت از رزم

کمیسیون پزشکی برای هر یک از افراد به صورت جداگانه تشکیل شده و درخواست هر یک از مشمولین به صورت مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از مشاهده رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه، در صورت داشتن هرگونه اعتراض، می توانید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنید.

بهتر است بدانید که حتی با صدور رای مثبت از کمیسیون، باید رای نهایی توسط شورای عالی کمیسیون پزشکی صادر شود!

مرکز مشاوره آویژه

https://avije.org/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%88%d8%b8%db%8c%d9%81%d9%87/

با مشاوران آویژه همراه باشید

#اعتراض_به_رای_کمیسیون_پزشکی # معافیت_پزشکی #مشاوره_آویژه #مشاوره_سربازی #معافیت_کفالت #کفالت_پدر #کفالت_مادر #مشاوره_نظام_وظیفه #معافیت_سربازی #کفالت_برادر #مشمول_غایب