نمونه سوالات طراحی سیستم های مطمئن

نمونه سوالات طراحی سیستم های مطمئن کیفیت این فایل بسیار خوب می باشد . شما دوستان عزیز تنها با چند کلیک بلافاصله نمونه سوالات طراحی سیستم های مطمئن را دریافت کنید
لینک دانلود :
http://hdaneshjoo.ir/secure-system-design/


فصل ۱:
۱- ابزار برای رسیدن به نرم افزار قابلیت اعتماد و اطمینان را با استفاده از شکل شرح دهید؟ اجتناب از عیب , حذف عیب , پیش بینی عیب , تحمل عیب .
۲-مفاهیم عیب , خطا, شکست , را توضیح دهید:
– عیب : دلیل فرض شده یا شناسایی شده بروز خطا را گویند, که گاهی اوقات Bug هم نامیده میشود. که البته میتواند به عنوان نتیجه شکست سیستم دیگری (مثلاٌ شامل توسعه دهنده ) که تحویل داده شده یا اکنون در حال تحویل یک سرویس به سیستم داده شده است , در نظر گرفته شود.
– خطا : بخشی از حالت سیستم است که به یک شکست رهنمون میشود.خطا ممکن است شناسایی نشود (مخفی باشد) یا شناسایی شود , خطا میتواند انتشار پیدا کند , یعنی خطاهای دیگر تولید کند. هرگاه خطاها شناسایی شده باشند, عیبها حضور دارند .
– شکست زمانی رخ میدهد که سرویس ارائه شده توسط سیستم از وظیفه اصلی اش منحرف شود , یا به طور دیگر نتیجه غلط تولید کند. این دلالت میکند به اینکه سرویس مورد نظر مثلا با یک مشخصه یا یک مجموعه از نیازمندیها تعریف شده است . بنابراین ما با امکان تحمل پذیری عیب در نرم افزار میخواهیم با تحمل کردن خطاهایی(عیب هایی ) که رخداد آنها زمانی که خطا شناسایی شده اند , شناخته شده است , از شکستها جلوگیری کنیم.