نمایش جالب نحوه فرمان پذیری محور عقب پورشه 911

شاخه : ویدئوهای رسمی
تاریخ : ۱۹ مهر ۱۳۹۴
بازدید : 7203
دانلود : 351

فرمان پذیری چرخ عقب (AWS) اتفاق جدیدی در پورشه نیست و برخی خودروهای اسپورت دیگر برندها هم از آن بهره می‌برند، اما اگر شما می‌خواهید بدانید فرمان‌ پذیری محور عقب، چگونه کار می‌کند، پس در پایان کلیپ کوتاه پورشه را تماشا کنید. درواقع، نحوه کار این سیستم بسته به‌سرعت ماشین تغییر می‌کند، به‌این‌ترتیب که در سرعت‌های پایین به‌منظور افزایش مانور پذیری و کاهش میزان قفل فرمان (به انتها رسیدن چرخش فرمان) سیستم، چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند، و در سرعت‌های بالا به‌منظور افزایش ثبات در هنگام مانور، چرخ‌های عقب هم‌جهت چرخش‌های جلو به چرخش درمی‌آیند. هرچند چرخش چرخ‌های عقب بسیار اندک است اما واقعا تاثیرگذار است.

پورشه این مفهوم را "افزایش مجازی فاصله‌ی دو محور " می‌خواند، و خب این جمله یک توضیح کوتاه و کامل از نحوه تأثیر گذاری عملکرد این سیستم است.

برخی از شرکت‌های دیگر هم از چنین ترفندی استفاده می‌کنند مانند سیستم 4Control رنو که در آخرین مگان GT از آن بهره برد و هوندا که در برخی از نسخه‌های آکورا RLX از آن استفاده کرد. (هوندا پیش از آکورا در دهه ۸۰ میلادی هم از چنین سیستمی استفاده می‌کرد.)